Wybory 2007 w Chicago

10/21/200 – 08.10 PM, Oficjalne wyniki wyborow w naszym okregu konsularnym:

sejm

sejm

Niestety, w Polsce wygrala Platforma.

W Polsce zdarzaja sie takie “numery”.

A u nas?

10/21/200 – 06.00 PM

Chicago 10.21.2007
Apel Komitetu Protestacyjnego w
Chicago–przeciwko nielegalnemu aktowi Konsulatu RP, pozbawiajacego polskich obywateli prawa do glosowania.

Prosimy o zglaszanie sie osob, ktorym odmowiono podstawowego prawa konstytucyjnego, jakim jest ,,akt wyborczy,, pomimo ze spelnili warunki rejestracji do dnia 16.10.2007 roku. Zgloszenia prosimy kierowac pod numery telefonow; Henryk Karasiewicz (630)373-0715, Krzysztof Jedrykiewicz (708)743-8022, Andrzej Florkowski (773)716-8000. Szanowna Redakcjo, prosimy o podanie do publicznej wiadomosci w/w apelu.

P.S. Komitet Protestacyjny powstal w dniu wyborow, skalada sie z trzech nieznajacych sie wczesnie osob, ktorym odmowiono prawa do glosowania mimo wczesniejszego zarejestrowania.

10/21/200 – 10.00 AM

W czasie dzisiejszego Koncertu Zyczen sluchacze (po raz pierwszy) zlozyli wiele zyczen po adresem Konsulatu. Panowie konsulowie zajeci szukaniem zagubionych list do glosowania byc moze nie mieli okazji ich wysluchac. Dlatego zamieszczam niektore z nich tutaj. Oto one:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 .

10/21/200 – 8.05 AM

Pani Lucjo,
prosze poruszyc temat rejestraciji poczta elektroniczna w konsulacie .Glosowalam wokregu Nr151imasa ludzi nie byla na liscie.Maz poszedl rano i zostal odeslany ,zeby przyniosl potwirdzenie zgloszenia.Zarejestrowalismy sie 10.14.2007 /niedziela/Mialam trudnosci to uzyskac,bo nie posiadam drukarki,uzyskalam w koncu korzystajac z syna komputera.O 3:30pm po raz drugi poszlam,zrobilam tam karczaemna awanture,pani z konsulatu nie chciala zdradzic nazwiska osoby odpowiedzialnej,podajac nazwisko p/o konsula Pawel Pietrasinskiego.To skandal co oni tam robia?od dawna,nic nie mozna normalnie zalatwic,a dodzwonic sie kiedykolwiek to trauma.Dalej tu siedza “rozowi “a ciekawe co posel Czuma poprawil dla Polonii,a teraz w/w problem to chyba jego zasluga,bo radiowe sondy wskazywaly przewage PIS.Musi to pokolenie “czerwonych”wymrzec w Polsce i za granica,a tu tez trzeba pogromu dla radiowych esbeckich agentow,tak po ludzku to szkoda zdrowia Premiera,jak walczy o historyczna prawde.
Pozdrawiam
Wanda Podgorni z Rabki
27lat w Chicago/

10/21/200 – 6.00 AM
Wydaje sie ze kilka list z nazwiskami uprawnionych do glosowania zaginelo.

10/20/2007 – 8.00 PM

Kochana Pani Lusiu!

Spotkala mnie wielka przykrosc.Zarejesrowalam sie telefonicznie do wyborow okolo 3 tygodnie temu -byla to sroda. Spytalam o nazwisko ,byla to p.Ewa Pietrasinska.Powiedziala ze zadnych klopotow nie bedzie – punkt 153-Sw.Konstancja. Kiedy dzisiaj zglosilam sie do wyborow o godz.12:00 okazalo sie ze nie ma mnie na liscie wyborcow. W takieju sytuaji bylo wielu wyborcow,ktorzy w rozny sposob sie rejestrowali.Interweniowalismy u pani konsul,ktora zalatwiala reklamacje. Dzwonila do konsulatu.W sumie czekalam ok.4 godzin. Powiedziano mi ze nie ma mnie na liscie i ze nie mozna mnie dopisac.Dostalam jedynie na moja prosbe zaswiadczenie od przewodniczacego komisji wyborczej ze tam bylam.Moze zglosic sie do p.Broniszewskiego.moze bedzie mogl sie wykazac. Moze odwolac sie do Prezydenta R.P.. Co Pani radzi.Czy to wogole ma jakis sens.
Dzwonilam rowniez do p.konsula Pietrasinskiego na specjalny telefon SOS -Wybory ,nagralam sie i powiedzialam ze chce glosowac dzisiaj,ale odpowiedzi nie otrzylam do tej pory/7:10 pm/
Prosze mi odpisac lub zadonic do mnie. (…)
Prosze opodanie telefonu do p.Broniszewskiego jesli to mozliwe.
Serdecznie Pania pozdrawiam i przepraszam za chaotyczny list ale jestem bardzo zdenerwowana.

Hanna Kolodziejska

11 thoughts on “Wybory 2007 w Chicago”

  1. Szanowna Pani Lucjo
    Mnie rowniez nie dopuszczono do glosowania pomimo ze kilka dni wczesniej dokonalem telefonicznej rejestracji w okregu 151 (siedziba ZP.) Interweniowalem u przedstawicielki konsulatu jaka tam byla, wyczekalem sie chyba godzine i niestety nie bylo mnie na liscie. Na pytanie co mam robic uzyskalem odpowiedz zeby zlozyc skarge w konsulacie, napewno to zrobie i nie zaprzestane na tym, zamierzam takze napisac do ktoregos z ministerstw w polsce. Nie bardzo jednak wiem do ktorego ministerstwa napisac, dlatego tez mam prosbe zeby poruszyla Pani ten problem w swoim programie gdyz uwazam ze sama skarga w konsulacie to tylko byc moze slowa przeprosin za zaistniala sytuacje ze strony konsulatu i natym sie skonczy. Uwazam jednak ze ta sprawa powinna dotrzec do kraju gdyz jak slyszalem nietylko ja bylem w takiej sytuacji, Jest wiele osob ktore dokonaly rejestracji a nie mogly oddac glosu bo nie bylo ich na liscie. Niewiem co mam myslec na ten temat czy bylo to tylko niedopatrzenie czy tez celowa dzialalnosc niektorych pracownikow konsulatu. Bardzo licze na opnie i rady Pani sluchaczy jak postapic by ten skandal odbil sie echem w polsce. Tak czy inaczej zaraz jak dostane biling za telefon ( by miec dowod ze dzwonilem do konsulatu ) bede dzialal w tej sprawie, jednak mysle ze jakas zbiorowa interwencja z naszej strony dala by napewno lepsze skutki.
    Pozdrawiam – Witold

  2. Szanowna Pani Redaktor!
    Trudno odmowic sobie komentarza dotyczacego wyborow w Polsce. Zapewne jutro na falach “open microfon” odbedzie sie debata na temat sfalszowania wyborow przez PO. Beda glosy jacy to rodacy zamieszkujacy kraj ojczysty sa nie odpowiedzialni i wybieraja ” stara nomenklature “, inaczej mowiac kolokwialnie post komune. Tylko, ze komunizm upadl w Polsce 18 lat temu. Uwazam, ze pora skonczyc z tymi pomowieniami, ze w Polsce rzadza komunisci. Zyjemy w USA (miedzy innymi i ja) w uprzewilejowanej pozycji materialnej niz rodacy mieszkajacy “nad Wisla” . Nie powinnismy krytykowac ludzi w Polsce za ich wybor , oni tam zyja , zarabiaja, ksztalca sie, modla sie, lecza itd .
    Zatem ich wybor jest napewno przemyslany, a my jako katolicy powinnismy sobie wybaczac(tyle sie mowi o tym na antenie radia “MARYJA” )a nie drugiemu podkladac klody.Latwo krytykowac i wydawac osad na odleglosc.
    W warunkach polskiej demokracji PO i tak zapewne straci za 4lata( moze wczesniej) palme pierwszenstwa i do wladzy powroci PiS.
    Z powazaniem zwolennik PO, 30 letni ojciec dwojga dzieci!!!

  3. Podpisuje sie pod wypowiedzia p. Kaziemierza (30 letni ojciec dwoch dzieci).
    W koncu madra, wywarzona i spokojna wypowiedz, nie ziejaca ogniem. Bo skoro udajemy sie na glosowanie, uwazajac, ze to nasz obowiazek jako katolika, to skad w nas tyle nienawisci ( a w co niektorych wypowiedziach i niecenzuralnych slow).
    Racje ma p. Kazimierz piszac, ze w koncu nasi rodacy w Polsce powinni miec ostateczne slowo, no i ludzie ktorzy niedawno opuscili kraj w poszukiwaniu pracy w nadzieji ze cos zmieni sie na lepsze i wkrotce tam powroca. Wybrali Irlandie, Wielka Britanie i napewno wyniki wyborow w tych krajach sa inne od wynikow wyborow w Stanach. Bo tam nikt nikomu, niczego nie musial tlumaczyc i narzucac, ci ludzie znaja sytuacje na bierzaco.Podejrzewam, ze gro wyborcow nie mialo nawet pojecia dlaczego glosuja na te a nie na inna osobe, ot tak im kazano (zona, sasiad, radio) Uwazali, ze to ich swiety obowiazek, jako katolika isc i glosowac wlasnie na te a nie na inna partie. Ale gdyby mieli mozliwosc zapoznania sie z programem jednej i drugiej, to doszli by do wniosku, ze tak wielkiej roznicy w programie jednej i drugiej nie ma. Bo i jedna partia i druga, chce dla Polski jak najlepiej i nie mozna gratulowac glosujacym na PiS ,za to, ze sa patriotami i glosuja na Polske a Ci ktorzy sa odmiennego zdania nie. To nieuczciwe. Najwieksza pora z tym skonczyc a nie syczec jadem. Uszanowac prawo do wolnych wyborow i niech to bedzie przemyslany wybor, a nie narzucany przez kogos. Tak jak pisze p. Kazimierz, to nasi rodacy “nad Wisla” beda bezposrednio odczuwali zmiany na lepsze lub (co nie daj Boze) na gorsze na wlasnej skorze. My zyjacy z dala od kraju bedziemy tylko obserwatorami. Wiekszosc z nas zapuscila tu korzenie i nie ma nawet zamiaru wracac do kraju. Wiec gdyby wybor okazal sie nietrafny, to nie my bezposrednio odczujemy jego skutki. Jestem juz w tym kraju ponad 30 lat, kocham swoja ojczyzne ale i kocham swoja rodzine. Uszanuje ich wybor i oby byl on trafny.
    Pozdrawiam
    – Danuta

  4. Pani Danuto,
    chcialbym uslyszec wiecej konkretow i przykladow tego jadu i nienawisci o ktorych podejrzewa pani tych co glosowali na Pis. Wiele nienawisci i pogardy do ludzi o ktorych pani pisze widze wlasnie w pani wpisie. Skad te podejrzenia o glupocie wspolbliznich, o ich braku rozeznania w tym co sie wokol nich dzieje? Pani jedyna posiada monopol na ‘prawde’? Nie przyszlo pani nigdy na mysl ze to moze pani wlasnie jest zmanipulowana przez media i obiegowe tanie hasla?
    Czy uwaza pani ze ci emigranci ktorych Kaczynscy “wypedzili” na emigraje teraz wroca z powodu Tuska? Kaczynscy rzadzili 2 lata, ludzie ktorych spadkobiercami lub ktorych interesy walczy PO od 2-giej wojny, no moze z wyjatkiem kadencji Olszewskiego.
    Wiecej pokory pani Danuto, mniej zadufania we “wlasne” mysli.
    Pozdrawiam
    Bogdan Zyba.

  5. Panie Bogdanie,
    Chcialam pozostawic panska wypowiedz bez komentarza, bo nie w tym celu napisalam pare slow by “dopinano” mi niesluszne latki. Ale prosil pan o wiecej przykladow jadu, wiec proponuje przeczytac swoj wlasny list…nic dodac nic ujac
    I kto tu mowi o pokorze?

    Serdecznie pozdrawiam

  6. Pani Danuto,
    podzielam pani zdanie ze nie dojdziemy do porozumienia. Jednakowoz chcialbym zwrocic uwage na jedno zjawisko. Fakt ze nazwalem ‘sianiem jadu i nienawisci’ uzycie przez pania tegoz zarzutu pod adresem tych co maja odmienne od pani zdanie, nazwala pani przykladem ‘jadu’ (domyslam sie ze ‘nienawisc’ pozostaje w domysle). Jak nalezy to rozumiec? Jest okreslanie czyichs poczynan ‘sianiem jadu i nienawisci’ w miejsce rzeczowych argumentow, tymze ‘sianiem jadu i nienawisci’ czy tez nie jest. Bo jesli jest – to w pierwszym swoim komentarzu ‘siala pani jad i nienawisc’. A jesli nie jest – to nie ma pani racji twierdzac ze w moim komentarzu sialem te dwa wredne posiewy.
    Co pani woli?

    Rowniez serdecznie (i z pokora) pozdrawiam.

  7. Szanowny Panie Bogdanie!!! nie wiem czy pan potrafi uszanowac wybor kogokolwiek kto wybiera lub wybral swoja droge zycia ,tak mysle ze niestety nie ma pan racji bowiem w obwodowej komisji wyborczej nr 153 (vide parafia sw konstancji) zostal obrazony slownie przez ludzi glosujacych na PiS ktora to partia utozsamia sie sie z kosciolem katolickim(gdzie tu sens albo logika)dziennikarz telewizyjny (tvn 24) jan pachlowski ktory wespol ze swym operatorem robili relacje o wyborach przebiegajacych tutaj w Chicago ,tylko dlatego ze byl ze stacji tvn 24!!! Nie rozumiem co to znaczy okreslenie zydokomunista albo jak to woli zydokomuna ?!skoro komunisci byli zawzietymi wrogami ludnosci zydowskiej , pomimo zaawansowanego u pana wieku dziwie sie a ludzi starszych darze szacunkiem brak elokwetnego zachowania i to dodatku w stosunku do kobiet !!! szczerze pozdrawiam , kazimierz zwolennik PO. PS. niech pan przestanie wszystkich i wszystko tlumaczyc,niech pan przyjmie wynik wyborow z uszanowaniem tak jak ja zrobilem 2 lata temu!!!

  8. Panie Kazimierzu,
    ma pan niezwykle oryginalne, powiedzialbym niezwykle rzadkie poczucie humoru. Potrafi pan zartowac z spraw ponurych a nawet makabrycznych.Tak zem sie usmial jak juz dawno nie. Moze nawet nigdy wczesniej tak sie nie smialem. Potem przestalem sie smiac, bo przyszlo mi na mysl ze byc moze pan wcale nie zartuje, moze pan naprawde wierzy w to co pan mowi.
    Czy to mozliwe? Owszem, dzieli nas roznica roznica dwoch pokolen ale nie uwierze, nie chce uwierzyc ze tak malo pan zna historie. Wlasnego narodu i powszechna. Jest pan elokwentny, prawdopodobnie rowniez wyksztalcony, moze nawet czytal pan jakies ksiazki, mial pan rodzicow, dziadkow ktorzy zyli w czasch kiedy rodzil sie i kwitl komunizm. I mimo to nie wie pan nic na temat tego kto stworzyl komunizm w Rosji, kto go przeszczepial na grunty innych krajow?! Co sie stalo potem? Dlaczego? Ile ludzi wymordowal komunizm rodzac sie i pozniej? To najbardziej ponura, makabryczna i tragiczna czesc historii ludzkiej ( pan uwaza ze Holokoust, mlody czlowieku? – mam racje?). Niech pan sprobuje dotrzec do prawdy, ona naprawde pana wyzwoli.
    PS. Kobietami niech sie pan nie zaslania, one sobie dobrze radza bez pana. Maniera zaslaniania sie kobietami, dziecmi i starcami napawa mnie wstretem. Podobnie jak chowanie sie pod sztandarami, czy za oltarzem.

  9. Tak sobie czytam wiekszosc tych wypowiedzi i zastanawia mnie jedno. Co kieruje wiekszoscia ludzi z USA, ze glosowali na PIS? Ja osobiscie glosowalem na LID i zaluje, ze zdobyli tak malo glosow, aczkolwiek gdybym mial wybierac miedzy PO a PIS-em, wybralbym mniejsze zlo w postaci platwormy. Pracuje w polskich mediach i szczerze mowiac, kiedy slucham niekiedy polonijnych stacji radiowych jestem w szoku. Ni z tego, ni z owego pojawia sie jakis politykier i publicznie dziekuje kierownictwu stacji, ze namawiali do glosowania na te, czy na inna partie, 0 wyczucia (w tym momencie nie pije akurat do otwartego mikrofonu). 🙂 Ciekawie tu Panstwo macie na prawde, ciekawie, a jesli komus odmowiono prawa do glosowania, to radze drazyc sprawe i naglasniac w mediach, bo ktos powinien za takie cos beknac. Pozdrawiam z Polski!

  10. Wrocilam wlasnie z Polski,zaraz po wyborach pojechalam /10.23.2007-11.12.2007/dlatego dzis skomentuje.Przybylam do USA 03.14.1980 roku,od 1990 jestem obywatelka tego kraju.Po raz pierwszy/moze to nie lojalne/glosowalam na PIS.Mialam po raz pierwszy taka potrzebe duszy,bo uwazam,ze od 1989 roku po raz pierwszy nad Polska zaswiecilo slonce,ale po 2 latach znow zgaslo,moze znow zaswieci,mam gleboka nadzieje.A kto doszedl do wladzy dzisiaj,to sledzac fakty po 1989 r.to nie trzeba znawcy.Ci sami,co byli w moich latach mlodosci,ich potomkowie,komuchozydkami co powrocili z emigracji po 1968 roku.Ja nie moge tego pojac,skad te majatki maja Ci polscy GATESOWIE i kiedy ich rozlicza i kto?Ja jestem tu 27 lat i ciezko fizycznie pracowalam i jedynie to jeszcze Bogu dziekuje,ze nie mam garba i laski,to skad taki KWASNIAK i jego BEZA i te kulczyki,krauzowie ,michniki,rapaczynskie i wszystkie inne gady,jak to moj rocznik i nie sadze,ze mieli lepiej w glowie niz ja,tylko uklady i pochodzenie sie liczylo,to zlodzieje majatku narodu polskiego!Dzis smieja sie z Kaczora,ze nie ma konta i prawa jazdy,a przeciez to tez prof.prawa to gdzie on byl,ze sie nie dorobil?Pochodze z Rabki i wiem jakie byly tam uklady,ja 10 lat czekalam na mieszkanie i 2 dzieci w 14 m^ wychowywalam,a nic nie mozna bylo zalatwic,bo ani ja ani maz nie nalezelismy do PZPR! a wtedy to sie liczylo ,a mam dowody,bo przyjezdny maz mojej kolezanki z pracy/kierowca/byl potrzebny dla Rabki i zaraz dostali mieszkanie i przedszkole,bo on zostal 1sekr.rencistow i emerytow.I takie to byly czasy,po 1989 roku moi zwierzchnicy wate cukrowa kolo Kawiani Zdrojowej w Rabce sprzedawali,ale uklady szczegolnie po duzych miastach zostaly i tak to trwa.Nie moge patrzec i sluchac tego TUSKA,dziwne ze nie wie co robil jego dziadek,bo ja mimo,ze ze strony ojca nie znam dziadka,ale wiem kim moi przodkowie byli.Tak jak Kwach nie wiedzial,czy ma mgr.Ubolewam,ze to mlode pokolenie nic nie wie o PRL,ja mam 2 synow,39 i 34 lat i pomimo,ze mlodzi tu przyjechali,ale wydaje mi sie,ze znaja historie Polski /ich pokolenia/.Jedynie Pani Lucja Sliwa ,tu walczy o prawde historyczna,a te inne stacje,to po 1989 roku wiadomo,kto tu kupil stacje radiowe,kto przywiozl pieniadze z Polski,bo napewno tu nie sprzatal,czy w rzezni zarobil.A propo TVN 24,to Pan WRONA reporter ze mna przeprowadzil wywiad /Koncert z okazji Prezydenta RP w Millenium Park/niggy nikt nie slyszal,wiadomo musi tanczyc,jak mu graja i placa nastepni zlodzieje Polski/walter i wejcher/i gdzie ta demokracja i wolnosc slowa i etyka dziennikarska?To tyle,boleje nad moja Ojczyzna i tak mi sie rynuje:przezylismy w kufajkach Ruska,przezyjemy,rudego szwaba Tuska,pozdrawiam emigrantka 1980-USA

  11. Moj komentarz jest do wypowiedzi p.Danuty i p.Michala,moze to w Polsce uwidoczni/w mediach/co my tutaj emigranci sprzeb 1980 roku czujemy i myslimy,nie sadze,bo musi tanczyc jak mu kaza obcy,bo to juz tak doszlo,ze niedlugo /za Tuska/sprawdzi sie :nasze media,banki,kamienice-wasze bruki,zmywaki Europy i puste ulice.TO smutne i okrutne,ale mlodzi Polacy tak zadecydowali to juz sa wyrobnikami Europy a beda niewolnikami.Brawo TUSK i PO/pla,pla-obersztuler/Pozdrawiam Wanda

Comments are closed.